SPOTKANIE ZESPOŁU – PRZYSZŁOŚĆ KOOPERATYWY z naszej perspektywy

 

12.03.2018 odbyło się spotkanie pracowników i zarządu Kooperatywy w celu nakreślenia kluczowych elementów rozwoju organizacji. Spotkaliśmy się w gronie kilkunastu osób, które znają codzienne funkcjonowanie Kooperatywy. Wypracowane obszary zostaną następnie przedstawione na Kolektywowi, m.in na  Zgromadzeniu Walnym 15.04.2018.

 

Osoby obecne:
Zarząd: Dominika Potkańska, Beata Charycka, Nina J Bąk
Pracownicy: Rafał, Stefan, Kaja, Ula Lubas, Karolina, Kuba, Nina
Grupa Finansowa: Monika Zdziechowska
Prowadzenie: Ben Lazar, Wojtek Mejor

Oto główne obszary w których osoby zebrane widzą potrzebę działania i zmian, są wymienione poniżej. Poniższe obszary działań dzielą się na strategiczne, operacyjne oraz związane z codziennym funkcjonowaniem sklepów.
Najważniejsze obszary zostaną poddane dyskusji na Zgromadzeniu Walnym.

wątek 1: LOKAL

Wynajmiemy lokal na biuro z przestrzenią do spotkań do wakacji oraz skonsultujemy i stworzymy wniosek na lokal wielofunkcyjny (np. sklep+kawiarnia+centrum społeczne) [ koord. Nina]. Uzasadnienie: Istnieje ogromna potrzeba posiadania biura dla osób pracujących (pracujemy po kawiarniach!!) i miejsca spotkań dla zespołu pracowników, grup roboczych, kolektywu. Z drugiej strony potrzebujemy też wymienić Wilczą na coś większego. Dylemat – ubiegać się o biuro z miejscem spotkań czy od razu o duży lokal na sklep z biurem i miejscem spotkań? Czy jesteśmy na to gotowi? Biuro to bardzo pilna sprawa! Update. 13.03.2018 – Nina złożyła wniosek do Urzędu dzielnicy o lokal na biuro z prośbą o spotkanie z burmistrzem Śródmieścia aby porozmawiać o przyszłej współpracy. W poniedziałek 19.03.2018 Nina widzi się z przedstawicielami Urzędu Dzielnicy.

wątek 2: PRACOWNICY

Zadbamy o warunki pracy w sklepach (przerwy, stanowisko komputerowe, temperatura, zaplecze socjalne, dodatkowy kasjer) i zrobimy analizę finansową do wakacji [warunki pracy w sklepach – Kaja, dodatkowy kasjer – Zarząd, analiza finansowa – Domi + Gr. Fin]

watek 3: INTEGRACJA

Stworzymy kącik społeczny przed sklepem na Andersa (2 miesiące – Nina i Kaja) + partycypacyjny kalendarz integracyjny [Nina]

wątek 4. STRUKTURA

Do 15 kwietnia rekomendacja grupy roboczej na Walnym, a do końca czerwca zatwierdzenie reformy i publikacja w Dz.U. :) [Nina + Gr] Update: Spotkanie grupy roboczej dot 20.03. O godz. 17:30 w PaństwoMiasto na Andersa 29.

wątek 5: EDUKACJA I KOMUNIKACJA ZEWNĘTRZNA

Opracowanie informacji (i jej przepływu) dotyczącej asortymentu [newsletter, strona i klienci w sklepie – Rafał, Nina i Monika]

wątek 6. INNOWACJE

Opracowanie użytecznej bazy kapitału społecznego członków (nowa ankieta), zbiór informacji do wakacji [Kaja, Stephane]