Robimy kolejne podejście do otwarcia sklepu internetowego. Być może pamiętacie jego pierwszą edycję, która co prawda została przerwana, ale jej organizatorki przetarły szlaki dla wprowadzenia tej formuły w ramach Kooperatywy.
Planowane otwarcie sklepu internetowego to początek grudnia. Żeby mogło się to wydarzyć skupiamy się na kilku konkretnych obszarach: technologia IT, promocja i zebranie funduszy, dostępny asortyment i jak będzie trafiał do rąk zamawiających, przystosowanie przestrzeni, w której sklep będzie działał, prognozy i model finansowy dla sklepu online.
To oznacza potrzebę wsparcia w testowaniu sklepu internetowego, promowaniu informacji o kampanii crowdfundingowej, wypracowywanie konkretnych rozwiązań logistycznych (np. na podstawie praktyk innych sklepów internetowych), pomoc w skręcaniu i przestawianiu regałów…
Na szczęście możemy garściami czerpać z doświadczeń wiosennej edycji sklepu online – organizatorki mierzyły się wtedy z wieloma wyzwaniami, ale dzięki tamtemu podejściu teraz powinno nam być dużo łatwiej (co nie znaczy, że nie ma przy stawianiu sklepu mnóstwa roboty;).
Dlatego dobrze się składa, że możemy liczyć też na grupę roboczą, która w tym tygodniu spotka się po raz pierwszy – będziemy rozmawiali o wadach i zaletach innych sklepów internetowych, jako inspiracji dla naszej wersji.